vrijdag 20 november 2009

De ontmoeting van de zon en de regen

Zachtjes regenen
bewolkt is de lucht
met mist en douw
Mijn lieve land heeft mijn zegen
Alles kan nu groeien
bloeien, heldere kleuren
Een kunstenaar maakt een meesterwerk
met heel veel licht.

Ik kus dit land
met heldere kleuren, zie
omdat de zon nog boven de wolken is
dans ik in tranen,
alle kleuren in dit gedicht
van het geleende licht van boven
een regenboog omarmt jouw schouder
Ik loop met je weg in dit gedicht.

Je open gezicht vol verre tranen
je bent lief, je bent licht,
kom geef me je hand
en hand in hand
handen voelen huid,
huid aan huid, je huid
wals ik door je haar
als storm, zoals zon, dit is regen
en God gaf jou liefde.

In 1 keer wakker, een kleurtje
op wang in ogen een regenboog
het zonlicht ontmoet nu de regen
water breekt en geeft je de kleuren
rood, is zo levend en sterk,
zij geeft al het leven overal.
oranje, dat is rood met geel
staat voor geest en gedachte.

Geel dat is zo doordringend licht
brengt bewustzijn altijd en helder.
groen, de genezende kracht van je hart
groen is ook wild en onkruidboeket
blauw bewaart vrede en vriendschap
met zijn sterke armen van liefde
indigo, dat is helemaal jezelf
Is aktie, tegemoetkoming en werk.

En violet is de kleur van je aura
geborduurd met wit en goud.
vriendin, je bent mijn regenboog
met een ademloos verlangen
en nieuwe levensinspiratie
toegewijd, elegant, en vol liefde
de stem van Erik, kun je mij horen?
luister naar kleuren al wat hier staat.

De ontmoeting van zon en regen
het gedicht schilderde zichzelf
en jouw ogen waren waren het doek
al het licht geeft weg de liefde
in liefde, in werk, in licht.


Erik Lelieveld
21 oktober 2003

Geen opmerkingen:

Een reactie posten