vrijdag 13 november 2009

wijsheid komt met de jaren

pleures tb
het is één pot nat
de longen hebben het bijna gehad
zing dan Dorus
er zit een gat in mijn emmer mijn emmer mijn emmer er zit een gat in mijn emmer mijn emmer een gat

kraak je tot het weer stil is?
of kraakt die plank niet meer?
de loopplank de stutplank de steenplank
een juk, ben je doof?
ik vraag je of je doof bent

maar ik kan fluiten op één long
hinken op één been
kassen daar groeien nog ogen in
schelpen mijn oren van steen

dan vel
een vel lek
niet strek
kun je nog krenken?
noem het dan. Noem
noem de ruime woning
de schedel is penthouse van alle gemakken voorzien
daaronder het is één cellaag dik
daaronder de zwarte darm
een slang, mamba
de groene mamba
in epidermis
een aan de oorsprong klevend gebrek
ergens
een reptiel gepaard met wreedheid
heeft mij geleerd


Erik Lelieveld
10 augustus 2003

Geen opmerkingen:

Een reactie posten