zaterdag 7 november 2009

het ijzeren lot

krant woorden vreten en kop koffie en vandaag
een boldriehoeksmeting ja geschat welliswaar
verandering waar let je op?
-een Ecuadoriaanse vertrouwt de katapultvlucht-
ik niet, wij maken elkaar voor gezwel uit

dan een opgeheven voet als ik het huis verlaat
elk geluid lijkt op een kettingzaag, wat zeg je?
er zitten rotatormessen in uw bek, u zei?
smeed het ijzer uit ertsen
dat is iedere delfstof die zoveel metaal bevat
dat het er met voordeel uit kan worden gescheiden

ok doe ik
en wordt ik dan rijk vandaag?
ik denk het wel
ik denk het niet
ik weet het niet want je weet het maar nooit
een verandering van de grens waardoor deze een natuurlijker beloop krijgt
ik koop een staatslot
vrouwe Fortuna, voorgesteld met een blinddoek


Erik Lelieveld
2 juli 2003

Geen opmerkingen:

Een reactie posten