vrijdag 13 november 2009

grip

elke ochtend doe ik grondoefeningen in planetengedrag

en sluit dan mijn ogen voor de toekomst

daarna maak ik een wiskundige bewering voor de wasmiddelenbranche

en een collega verzint een leus over de beste keus




thuis kijk ik het journaal en de reclame

ik zie de door de neus geringde soldaten van ome Arie

dan op National Geographic Channel of BNN nog een lekkere tsoenami

en weer slapen want god doet de hemelverlichting weer aan




natuurlijk bid ik gezegend vrijt gij onder de vrouwen van deze aarde amen

en krijg ik de dromen over onregelmatig gescheurde nagels en vallende tanden

die met lasplastieken of wortels van slijmkristallen dan wel met steigerverbindingen van klem en klos nog net aan mijn gehemelte blijven hangen

bang dat ik ben voor de droom die ik droom dat ik mijn eigen chirurg zal zijn



Erik Lelieveld
15 juli 2003

Geen opmerkingen:

Een reactie posten