woensdag 28 oktober 2009

augustus

de melodie blijft altijd bestaan
de zomer is in het land
dit land blijft altijd bestaan
wij zijn zover wij kijken kunnen
in het middelpunt
van land?
Laten wij het hier 'buiten' noemen
dan is binnen pas in de winter
koekoek!
een vogel roept ons
wilde bloemen plukken
dat gaan we doen
want wij willen bloemen hoog gooien
hoog in de lucht
dan de dans dansen
bloemen dalen
uit de lucht
een insekt kijkt toe
een wolkje omarmt een andere wolk
en het regent onze bloemen
nee, nu zegent
de schrijver vergist zich
maar niemand let op
de melodie zal altijd bestaan
zomer in het land
dit land blijft altijd bestaan
zolang wij kijken kunnen
vanuit ons middelpunt
als wij walsen
laat ons walsen
gaan onze ogen
vast
aan de middelpuntsvliedende kracht
laten wij het daar 'buiten' noemen
en binnen is hier
koekoek!
een vogel roept ons
maar waar let je op?
op mij natuurlijk
alleen op mij
een insekt vliegt op
en een wolk omarmt een wolk
een druppel regen
komt op de bloemen
de schrijver vergist zich
de zon schijnt nog
let je nog op?
de melodie blijft altijd bestaan
zomer is in het land
dit land blijft altijd bestaan
de voedzame grond
de weidegrond
met knotwilgen aan de horizon
ik weet werkelijk niet waar ales begon
maar laat ons in het midden blijven
ik hoor een koekoek
waarom?
ik voel me vanbinnen vrijbuiten
een schrijver vergist zich
waar let je op?
een wolk krast over een wolk
een lichtflist als gouddraad
maar het daglicht verbergt
de melomelo die die wel
altijd zal blijven bestaan
donderdedonder
denderdedender
het is niet hard, dit onweer
een insekt vliegt weg
dikke eerste druppels regen
ontwijkend
dan
en de bloemen
plukken
ze stijgen
maar we gaan naar huis
naar binnen
nog een bliksemflits
daar
de schrijver
keek toe
maar gaat ook naar huis
kom


Erik Lelieveld
4 september 2002

Geen opmerkingen:

Een reactie posten