woensdag 28 oktober 2009

KOMTAZIENKOMDATZIEN(2)

gevierendeeld
Het paard heet berelaf, braaf peerd
het is een paard datgeblindeerd is
maar kan kijken als het graf
Het paard heet melker nu
een ander paard, heel ander paard
ach, het scheurt eigenlijk net zo hard
Haal van stal ook Martin B
recalcitrant, zo is het hitje
maar ik weet heel zeker, die doet mee
Er iz nog één paard nodig
ik kies vriendin LizeTTe
als ik dan lijden moet vandaag
zij doet zo op me mooist
Er zijn ook reservepeerden
-de dichter gebruikt een spreekwoord nu-
zij trappelen van ongeduld!

HOOG geëerd publiek!
met een gloeiend wafelijzer
wordt geschroeid en afgebrand
zeven malen en op verschillende plaatsen
armen benen, daar waar het meeste vlees aan zit
dat is pas worden!
Zijn buik zal opengesneden worden
en zijn hart zal uitgerukt worden
en in zijn gelaat geworpen worden
en zijn hoofd afgehakt
worden
Dáárna zal hij gevierendeeld worden
maar mijn pezen zijn o zo hard!

Zijn hoofd zal op een staak geplaatst worden
hier in poetryalive!


Erik Lelieveld
7 april 2002

Geen opmerkingen:

Een reactie posten